Emstar toners en inkt

soup factory

Spaaractie DFC Grootverbruik

Steeds vaker kom je de term "Gezonde en bewuste keuze" tegen. Wat houdt dit nu in ?

Ieder volwassen Nederlander bepaalt zelf hoe hij leeft. Maar voor wie wil, moet het makkelijk zijn om gezond te leven. Uitgangspunt van het systeem is dat consumenten een goede keuze kunnen maken in alle productgroepen; van vlees en brood tot tussendoortjes en sauzen. Daarmee wordt in het hele voedingsassortiment productinnovatie in de richting van gezondere producten bevorderd.

Het nieuwe logo heeft twee verschijningsvormen: groen en blauw.

logo gezondere keuze Het groene logo met de tekst ‘gezondere keuze’ staat voor de gezondere keuze binnen een groep van basisproducten. Basisproducten zijn producten die veel nuttige voedingstoffen leveren zoals brood, melk en groente en fruit.
logo bewuste keuze Het blauwe logo met de tekst ‘bewuste keuze’ helpt bij het maken van een bewuste keuze bij producten die niet tot de basisvoeding behoren zoals soepen, sauzen en tussendoortjes.

Voedingscentrum

De voedingskundige criteria waar de producten met het nieuwe logo aan moeten voldoen, zijn ontwikkeld door een onafhankelijke Wetenschappelijke Commissie. In de Wetenschappelijke Commissie is ook het Voedingscentrum vertegenwoordigd. Om te komen tot het nieuwe voedselkeuzelogo zijn de criteria afgestemd met de Richtlijnen Voedselkeuze van het Voedingscentrum.

Boudewijn Breedveld, waarnemend directeur van het Voedingscentrum:
“Uniforme voedingsvoorlichting is voor de consument van het allergrootste belang, met de harmonisatie van de criteria en het ontstaan van één logo is de gewenste eenduidigheid bereikt.”